خاتون وکیلی
چکیده
هدف این تحقیق بررسی تعیین تأثیر راهبرد کار احساسی معلم و عدالت اخلاقی با نقش میانجی بهزیستی در کار معلمان زن مراکز استعدادهای درخشان میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرای پژوهش, توصیفی- همبستگی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه پژوهش معلمان زن مراکز استعدادهای درخشان مراکز بابل و ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی تعیین تأثیر راهبرد کار احساسی معلم و عدالت اخلاقی با نقش میانجی بهزیستی در کار معلمان زن مراکز استعدادهای درخشان میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرای پژوهش, توصیفی- همبستگی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه پژوهش معلمان زن مراکز استعدادهای درخشان مراکز بابل و بابلسر میباشد. با توجه به جدول کرجسی مورگان تعداد 70 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این تحقیق تصادفی ساده میباشد. ابزار گردآوری در تحقیق حاضر پرسشنامههای مقیاس بهزیستی در کار (دمو و پاسکال)، مقیاس راهبرد کار احساسی معلم (ین) و پرسشنامه قدرت تصمیم گیری میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS؛ و به منظور طراحی مدل نهایی پژوهش از نرمافزار PLS استفاده شد. جهت تأیید مدل نهایی پژوهش، تحلیل عاملی تأییدی انجام گرفت. نتایج دلالت بر این داشت که فرضیه تحقیق مبنی بر تأثیر خلق مثبت بر قدرت تصمیمگیری دارای مقدار معناداری 743/7 شده است که هر دو متغیر راهبرد کار احساسی (P =0/001 و β=0/535) و عدالت اخلاقی (P =0/001 و (β=0/49 بر بهزیستی در کار تأثیر معنادار داشتهاند که با توجه به مقدار ضریب مسیر میتوان گفت راهبرد کار احساسی و عدالت اخلاقی هر دو دارای اثر مثبت بودهاند و در نتیجه راهبرد کار احساسی معلم و عدالت اخلاقی با نقش میانجی بهزیستی در کار معلمان زن مراکز استعدادهای درخشان تأثیر مثبت و معناداری دارد